Agoniści dopaminy i ryzyko niedomykalności zastawki sercowej ad 5

Szczegółowe informacje o tym, które zawory były zaangażowane i jak diagnoza została potwierdzona, przedstawiono w Tabeli 2. Dla jednego pacjenta, tylko 11 miesięcy zarejestrowanych danych przed datą indeksowania było dostępnych w bazie danych. Uwzględniliśmy tę sprawę pacjenta w analizie, ponieważ włączenie nie zmieniło w istotny sposób wyników analizy. Spośród 31 pacjentów, 6 było obecnie wystawionych na działanie pergolidu, 6 było obecnie narażonych na działanie kabergoliny, a 19 nie wykazywało aktualnej lub niedawnej ekspozycji na agonistę dopaminy (tabela 2). Częstość występowania nowo rozpoznanej niedomykalności zastawki sercowej wynosiła 30 na 10 000 rocznie dla pergolidu, 33 na 10 000 na rok dla kabergoliny i 5,5 na 10 000 na rok dla braku ekspozycji na agonistę dopaminy. W kohorcie badania zidentyfikowano łącznie 666 osób, które można było dopasować do pacjentów z przypadkami. Spośród tych kontroli 3 zostały wykluczone z powodu obecnego stosowania wielu agonistów dopaminy, pozostawiając 663 kontrole (Figura i Tabela 1). Średni wiek pacjentów i grup kontrolnych wynosił odpowiednio 73 i 74 lata. Podstawową diagnozą była choroba Parkinsona u pacjentów (94%) i osób z grupy kontrolnej (86%). Z wyjątkiem bieżącego stosowania amantadyny (Symmetrel, Endo Pharms), nie było znaczącej różnicy w charakterystyce pomiędzy pacjentami z przypadkami a grupą kontrolną (Tabela 1). Spośród pięciu pacjentów, którzy byli obecnie eksponowani na amantadynę, trzech miało również aktualne narażenie na kabergolinę, a jedna z nich była obecnie narażona na działanie pergolidu.
Tabela 3. Tabela 3. Aktualne zastosowanie agonistów dopaminy i ryzyko niedomykalności zastawki sercowej. Tabela 4. Tabela 4. Wpływ dziennej dawki pergolidu lub kabergoliny i łącznego czasu stosowania na ryzyko niedomykalności zastawki sercowej. Częstość występowania niedomykalności zastawki sercowej była podwyższona u pacjentów, którzy byli obecnie eksponowani na pergolid (skorygowany stosunek częstości występowania, 7,1; 95% CI, 2,3 do 22,3) lub kabergolinę (skorygowany stosunek częstości występowania, 4,9; 95% CI, 1,5 do 15,6) (Tabela 3), ale nie wśród tych, którzy byli obecnie wystawieni na działanie innych agonistów dopaminy. W przypadku amantadyny, jedynego współistniejącego leku, który miał istotny związek z niedomykalnością zastawki sercowej, skorygowany wskaźnik częstości występowania wynosił 3,5 (95%, CI, 1,1 do 11,3). Skorygowany stosunek częstości występowania był szczególnie podwyższony dla dziennych dawek większych niż 3 mg pergolidu (37,1; 95% CI, od 5,1 do 22,6.6) i 3 mg kabergoliny (50,3%, 95% CI, 6,6 do 381,4), jak również dla czas stosowania wynosi 6 miesięcy lub więcej (Tabela 4).
Chociaż obecne stosowanie amantadyny było jedynym istotnym czynnikiem ryzyka zidentyfikowanym, niewielka liczba pacjentów z przypadkami zmniejszyła prawdopodobieństwo wykrycia dodatkowych czynników ryzyka o potencjalnym znaczeniu dla analizy. Dlatego stworzyliśmy model, który obejmował wskaźnik masy ciała, palenie tytoniu oraz obecność lub brak nadciśnienia, cukrzycy, choroby niedokrwiennej serca, choroby Parkinsona, zespołu niespokojnych nóg i hiperprolaktynemii. W tej analizie skorygowane wskaźniki częstości występowania wynosiły 6,0 (95% CI, 1,7 do 21,3) dla pergolidu i 6,9 (95% CI, 1,9 do 25,9) dla kabergoliny. Nadmierne ryzyko niedomykalności zastawki sercowej w związku z obecnym stosowaniem pergolidu i obecnym stosowaniem kabergoliny wynosiło odpowiednio 33 i 21 dodatkowych pacjentów na 10 000 osób narażonych rocznie.
Nie przeprowadziliśmy systematycznych danych klinicznych kontrolnych dotyczących pacjentów, u których stwierdzono niedomykalność zastawki sercowej zidentyfikowaną w tej analizie
[przypisy: terapia kranio sakralna, terapia poznawczo behawioralna warszawa, dentysta kraków ruczaj ]
[patrz też: parafia nienaszów, parafia wierzchosławice, parafia krzczonów ]