Agoniści dopaminy i ryzyko niedomykalności zastawki sercowej ad 6

Jeden pacjent miał echokardiograficzne dowody regresji niedomykalności aortalnej po odstawieniu kabergoliny. Zastąpienie zastawki było rozważane u innego pacjenta, który był wystawiony na działanie pergolidu, ale procedura nie została wykonana. Dyskusja
Nasze badanie wykazało, że stosowanie pergolidu lub kabergoliny było związane ze znacznie zwiększonym ryzykiem nowo zdiagnozowanej niedomykalności zastawki sercowej. Ryzyko to było szczególnie wysokie wśród pacjentów, którzy przyjmowali dzienną dawkę pergolidu lub kabergoliny przekraczającą 3 mg; ryzyko wzrosło tylko u tych, którzy przyjmowali lek przez 6 lub więcej miesięcy. Ryzyko nie było zwiększone u pacjentów leczonych innymi agonistami dopaminy pochodzącymi z sporyszu lub agonistami dopaminy, którzy nie pochodzą od sporyszu.
Nasze stwierdzenie o zwiększonym ryzyku niedomykalności zastawki za pomocą pergolidu jest poparte licznymi opisami przypadków3-7,22 oraz badaniem echokardiograficznym.33,8 Jedno badanie echokardiograficzne wykazało iloraz szans 3,7 (95% CI, 0,7 do 19,2) i 4,0 (95% CI, 1,3 do 12,2) w przypadku istotnej klinicznie niedomykalności aortalnej lub mitralnej i iloraz szans 18,4 (95% CI, 1,2 do 283) w przypadku klinicznie istotnej niedomykalności zastawki trójdzielnej u 46 pacjentów leczonych pergolidem, w porównaniu z dobrana historycznie grupa kontrolna.3 Dowodem zwiększonego ryzyka niedomykalności zastawki sercowej kabergoliną są przede wszystkim opisy przypadków. Jednak niedawno przeprowadzone badanie echokardiograficzne wykazało podobną częstość występowania niedomykalności zastawki sercowej u pacjentów narażonych na działanie kabergoliny i pergolid 23: klinicznie istotna niedomykalność występowała u 6 z 13 pacjentów (46%) przyjmujących kabergolinę iu 9 z 29 pacjentów (31%) przyjmujących pergolid, ale tylko u 6 z 49 (12%) dobranych pod względem wieku grup kontrolnych, którzy nie miał choroby Parkinsona. Natomiast inna retrospektywna ocena działań niepożądanych ze strony wątroby i serca u 234 pacjentów leczonych kabergoliną wykazała niewielkie ryzyko wystąpienia działań niepożądanych ze strony włóknienia, szczególnie niewydolności serca (u pacjenta) .24
W naszym badaniu nie stwierdzono pacjentów z nowo zdiagnozowaną niedomykalnością zastawki u osób leczonych bromokryptyną lub lizurydem (agonista dopaminy pochodzenia sporyszowego) lub ropinirolem lub pramipeksolem (agoniści dopaminy, którzy nie pochodzą od sporyszu) w ciągu 12 miesięcy przed daty indeksów. Wśród kontroli częstość ekspozycji na pramipeksol, ropinirol i bromokryptynę była podobna do ekspozycji na pergolid i kabergolinę (Tabela 3). Niemniej jednak górne granice 95% przedziałów ufności wynikające z wielkości badanej populacji i braku obserwowanych zdarzeń sugerują górną granicę ze stawkami, które są zgodne z wartościami do 17,8 zdarzeń na 10 000 osób rocznie dla bromokryptyny, 19,1 zdarzenia na 10 000 rocznie dla ropinirolu, 46,1 zdarzeń na 10 000 rocznie dla pramipeksolu i 334,7 zdarzeń na 10 000 rocznie dla lisurku. Różnice w powinowactwie różnych agonistów dopaminy dla zastawkowych receptorów 5-HT2B11-15 mogą tłumaczyć różnice w ryzyku obserwowane w naszym badaniu. Nieoczekiwane odkrycie zwiększonego ryzyka niedomykalności zastawki sercowej związanej ze stosowaniem amantadyny wymaga dalszych badań, ponieważ ten lek nie jest znany z aktywacji receptorów 5-HT2B.
Należy rozważyć pewne ograniczenia naszych badań
[hasła pokrewne: vitapil ulotka, chorobom czy chorobą, terapia poznawczo behawioralna warszawa ]
[podobne: vitapil ulotka, parafia chrystusa zbawiciela przasnysz, parafia chrystusa zbawiciela w przasnyszu ]