Agoniści dopaminy i ryzyko niedomykalności zastawki sercowej ad

Hipoteza była taka, że pergolid i kabergolina, ale nie inne czynniki, byłyby związane ze zwiększonym ryzykiem niedomykalności zastawki sercowej. Metody
Źródło danych
Dane uzyskano z bazy danych badań ogólnych (GPRD), obejmującej skomputeryzowaną dokumentację medyczną ponad 6,3 miliona pacjentów z ponad 350 ogólnych praktyk w Wielkiej Brytanii. Praktycy ogólni początkowo otrzymali 12 miesięcy nauki w standaryzowanym zapisie informacji medycznych na komputerach. Zapisane informacje obejmują cechy demograficzne pacjenta, objawy, historię, diagnozy medyczne i recepty na leki, a także szczegóły dotyczące skierowania do specjalistów i szpitali. Bardziej szczegółowe informacje kliniczne (np. Na temat wyników badań oraz streszczeń wypisów ze szpitala i listów od specjalistów), wpisane oddzielnie przez lekarza rodzinnego w polach tekstowych, są dostępne na życzenie. W wielu badaniach wykazano kompletność i ważność zarejestrowanych informacji na temat diagnoz i ekspozycji na lek, sprawdzanych na bieżąco przez personel GPRD. 18-20 Baza danych została wykorzystana do badania wielu chorób, w tym zastawkowych choroba serca.21
Uzyskanie dostępu do bazy danych w ramach tego badania zostało sfinansowane z dotacji Kanadyjskiej Fundacji na rzecz Innowacji i kanadyjskich instytutów badań nad zdrowiem oraz nieograniczonej dotacji ze Schering. Te źródła finansowania nie były zaangażowane w projektowanie lub realizację badania, analizę danych ani decyzję o opublikowaniu wyników. Grupa doradcza ds. Badań naukowych i etyki GPRD zatwierdziła badanie. Ponieważ źródłem danych były anonimowe zapisy elektroniczne, pisemna zgoda nie była wymagana.
Kohora Studyjna
Zidentyfikowaliśmy wszystkich pacjentów w bazie danych, którzy byli między 40 a 80 rokiem życia i otrzymali co najmniej dwa recepty na leki przeciw parkinsonizmowi między stycznia 1988 r. A 31 sierpnia 2005 r. Leki przeciwparkinsonowskie kwalifikujące pacjenta do udziału w kohorcie badania obejmowały prekursor dopaminy, lewodopę, inhibitor oksydazy monoaminowej selegilinę (Eldepryl, Somerset, Zelapar, Valeant Pharm) i agonistów dopaminy, bromokryptynę, kabergolinę, pergolid, lisuryd, pramipeksol i ropinirol.
Data drugiej recepty na lek przeciwparkinsonowski została zdefiniowana jako data wejścia do kohorty badania. Pacjenci z chorobą reumatyczną w wywiadzie, wrodzoną wadą serca, zastoinową niewydolnością serca, kardiomiopatią rozstrzeniową, zapaleniem wsierdzia lub zapaleniem mięśnia sercowego, zespołem rakowiaka, dożylnym zażywaniem narkotyków lub nieprawidłowościami zastawek serca (w tym wypadaniem płatka zastawki mitralnej i szmerów serca) przed wejściem do kohorta zostały wykluczone. Wykluczono również pacjentów, którzy otrzymywali fenfluraminę, deksfenfluraminę, fenterminę (Adipex-P, Teva, Ionamine, UCB), ergotaminę (Ergomar, Harvest Pharms), dihydroergotaminę (DHE-45, Migranal, Valeant) lub metysergid.
Data wyjścia z kohorty (data zakończenia) została zdefiniowana jako data pierwszego wystąpienia następujących zdarzeń: diagnoza wady zastawek serca; stan lub zdarzenie, które było jednym z kryteriów wykluczenia, z wyjątkiem zastoinowej niewydolności serca (która może poprzedzać diagnozę wady zastawkowej serca); śmierć; koniec rejestracji z praktyką; zaprzestanie przekazywania danych do GPRD przez ogólną praktykę; lub koniec okresu studiów (31 sierpnia 2005 r.).
Identyfikacja pacjentów i kontroli pacjentów
Zastosowaliśmy kody diagnostyczne zgodne z niedomykalnością zastawek, interwencją zastawki sercowej i szmeraniem serca, aby zidentyfikować możliwe nowe przypadki niedomykalności zastawki sercowej podczas obserwacji w kohorcie pacjentów przyjmujących leki przeciw chorobie Parkinsona.
[więcej w: oddział psychiatryczny wrocław, lek bez recepty na nerwicę, chorobom czy chorobą ]
[hasła pokrewne: jak wytępić wszy, akashanet, nfz opole sanatoria lista oczekujących ]