Agoniści dopaminy i ryzyko niedomykalności zastawki sercowej czesc 4

Skonstruowaliśmy oddzielne modele charakteryzujące pacjentów z przypadkami i kontrole według ostatniej dziennej dawki agonisty dopaminy i łącznego czasu trwania bieżącego stosowania pergolidu lub kabergoliny. Model obejmował zastosowanie wszystkich agonistów dopaminy i uwzględnił następujące zmienne towarzyszące: wskaźnik masy ciała; status palenia; obecność lub brak nadciśnienia, cukrzycy, choroby niedokrwiennej serca, choroby Parkinsona, zespołu niespokojnych nóg i hiperprolaktynemii; oraz stosowanie leków przeciwparkinsonowskich innych niż agonisty dopaminy. Zastosowaliśmy procedurę selekcji wstecznej, w tym zmienne w naszym ostatecznym modelu, które doprowadziły do zmiany o więcej niż 15% w oszacowaniach ryzyka w przypadku niedomykalności zastawek związanych z obecnym stosowaniem pergolidu lub kabergoliny, w porównaniu z brakiem obecnego lub niedawnego agonista dopaminy. Kategoria odniesienia do analizy obejmowała pacjentów z przypadkami lub grupę kontrolną, którzy nie byli eksponowani na agonistę dopaminy analizowanego w ciągu 12 miesięcy przed datą indeksowania. Wszystkie podane wartości P są dwustronne, z poziomem istotności 0,05, i 95% przedziały ufności (CI) zostały obliczone dla wszystkich wskaźników częstości występowania. Nadmierne ryzyko niedomykalności zastawki sercowej spowodowane obecnym stosowaniem pergolidu lub kabergoliny obliczono przez pomnożenie wskaźnika częstości występowania minus przez częstość występowania wśród pacjentów, którzy nie byli narażeni na działanie agonisty dopaminy. Wyniki
Rysunek 1. Rysunek 1. Badanie kohorty i przyczyny wykluczenia. Dane dotyczące 12 794 pacjentów, od których wybrano kohortę badawczą, spełniały standardy jakości brytyjskiej bazy danych ogólnych badań praktycznych (GPRD). Niektórzy pacjenci spełniali więcej niż jedno kryterium wykluczenia.
Łącznie 11 417 pacjentów włączono do kohorty końcowej, z których wszyscy otrzymali co najmniej dwa recepty na leki przeciw parkinsonizmowi i spełnili wszystkie kryteria włączenia i wykluczenia (Figura 1). Średni wiek przy wejściu do kohorty badania wynosił 69 lat, a średni czas obserwacji (od wejścia do wyjścia z kohorty badania) wynosił 4,2 roku. Liczba pacjentów przyjmujących agonistów dopaminy w dowolnym czasie podczas obserwacji i odpowiedni czas trwania (osobo-lat) ekspozycji podczas obserwacji był następujący: 828 pacjentów przyjmujących bromokryptynę (1683 osobolat), 61 przyjmujących lisurid (88 osób -rok), 931 przyjmujących pergolid (2031 osobolat), 1228 przyjmujących kabergolinę (1812 osobo-lat), 492 przyjmujących pramipeksol (648 osobolat) i 993 przyjmujących ropinirol (1565 osobolat). Pacjenci mogli być włączeni w więcej niż jedną z tych kategorii ekspozycji ze względu na zmiany w ich stosowaniu agonistów dopaminy podczas obserwacji. Całkowita liczba osób-lat bez narażenia na agonistów dopaminy wynosiła 34.548. Było 7702 pacjentów, którzy nigdy nie byli eksponowani na agonistę dopaminy podczas obserwacji, co stanowiło 28 892 osobolat.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów i pacjentów w grupie kontrolnej. Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka 31 przypadków pacjentów z niedomykalnością zastawki sercowej, zgodnie z zastosowaniem agonisty dopaminy. Nieprawidłowości w zakresie zastawek serca zarejestrowano u 81 pacjentów w kohorcie badania, z których 31 zostało zwalidowanych jako pacjenci z nowo rozpoznaną niedomykalnością zastawki sercowej (ryc. i tabela 1)
[przypisy: proteza szkieletowa bezklamrowa cena, oddział psychiatryczny wrocław, enel med rejestracja online ]
[przypisy: parafia wolica tokarnia, parafia wiry, parafia zyrakow ]