Agoniści dopaminy i ryzyko niedomykalności zastawki sercowej

Opisy przypadków i badania echokardiograficzne sugerują, że agoniści dopaminy pochodzenia sporotycznego pergolid i kabergolina, stosowane w leczeniu choroby Parkinsona i zespołu niespokojnych nóg, mogą zwiększać ryzyko niedomykalności zastawki sercowej. Metody
Wykorzystaliśmy dane z Wielkiej Brytanii do bazy danych ogólnych badań praktycznych, aby zidentyfikować kohortę populacyjną zawierającą 11 417 pacjentów w wieku od 40 do 80 lat, którym przepisano leki przeciw parkinsonizmom w latach 1988-2005. Przeprowadziliśmy zagnieżdżoną analizę przypadku w tej kohorcie, w której każdemu pacjentowi z nowo zdiagnozowaną niedomykalnością zastawki sercowej porównywano do 25 osobników kontrolnych z kohorty, zgodnie z wiekiem, płcią i rokiem wejścia do kohorty. Wskaźniki częstości występowania zawałów zastawki sercowej przy użyciu różnych agonistów dopaminy oszacowano za pomocą warunkowej analizy logistyczno-regresyjnej.
Wyniki
Spośród 31 pacjentów z nowo rozpoznaną niedomykalnością zastawki sercowej 6 było obecnie narażonych na działanie pergolidu, 6 było obecnie narażonych na działanie kabergoliny, a 19 nie było narażonych na działanie agonisty dopaminy w ciągu ostatniego roku. Częstość występowania niedomykalności zastawki sercowej zwiększyła się wraz z obecnym stosowaniem pergolidu (stosunek częstości występowania, 7,1; 95% przedział ufności [CI], 2,3 do 22,3) i kabergoliny (wskaźnik częstości występowania, 4,9; 95% CI, 1,5 do 15,6), ale nie przy obecnym użyciu innych agonistów dopaminy.
Wnioski
W tym badaniu stosowanie agonistów dopaminy – pergolidu i kabergoliny wiązało się ze zwiększonym ryzykiem nowo rozpoznanej niedomykalności zastawki sercowej.
Wprowadzenie
Około 1% populacji amerykańskiej w wieku powyżej 60 lat cierpi na chorobę Parkinsona.1 Agoniści dopaminy są lekami pierwszego rzutu w leczeniu choroby Parkinsona1. Są również przepisywane pacjentom z zespołem niespokojnych nóg2 oraz zaburzenia hiperprolaktynemiczne.
Zgłoszono związek między leczeniem pergolidem agonisty dopaminy (Permax, Eli Lilly) a rozwojem włóknisto-zastawkowej choroby serca, szczególnie gdy pergolid podawano w dużych dawkach przez długi czas.3-7 W badaniu echokardiograficznym pacjenci mieli łagodne do – ciężka niedomykalność zastawki sercowej, często obejmująca więcej niż jeden zastrzyk. Stwierdzono, że wyniki histologiczne przypominają wady zastawkowe związane z zespołem rakowiaka i stosowanie pochodnych ergotaminy lub fenfluraminy. 5-7 W kilku przypadkach walwulopatie uległy poprawie po przerwaniu stosowania pergolidu. zasugerował, że kabergolina (Dostinex, Pfizer) wiąże się ze zwiększonym ryzykiem wad zastawkowych serca. 95, Przypadki poważnej niedomykalności zastawki trójdzielnej zgłoszono po 5 latach leczenia bromokryptyną (Parlodel, Novartis) .10
Istnieją mechanistyczne powody, by sądzić, że nie wszyscy agoniści dopaminy są równie zaangażowani w rozwój niedomykalności zastawki sercowej. Pergolid i kabergolina są silnymi agonistami receptora 5-hydroksytryptaminy 2B (5-HT2B) ulegającymi ekspresji w zastawkach serca, 11,12, podczas gdy inne środki w tej klasie, takie jak bromokryptyna i lizuryd (Dopergine, Schering), mają właściwości antagonistyczne.12, 13 Pramipeksol (Mirapex, Boehringer Ingelheim) i ropinirol (ReQuip, GlaxoSmithKline) mają niskie powinowactwo do ludzkiego receptora 5-HT2B.14 Wykazano, że preferencyjna aktywacja tego receptora indukuje przedłużone działanie mitogenne w fibromioblastach serca, co może prowadzić do wywoływania zastawek fibroplazja.11,15-17
Przeprowadziliśmy badanie kohortowe z zagnieżdżoną analizą przypadku w celu zbadania ryzyka nowo zdiagnozowanej niedomykalności zastawki sercowej związanej ze stosowaniem różnych agonistów dopaminy
[podobne: wzór recepty dla seniora, rezonans magnetyczny prywatnie cena, rajeckie teplice baseny ]