Interwencja mająca na celu zmniejszenie liczby zakażeń związanych z cewnikiem w OIOM

Infekcje krwi związane z cewnikiem występujące na oddziale intensywnej opieki medycznej (ICU) są powszechne, kosztowne i potencjalnie śmiertelne. Metody
Przeprowadziliśmy wspólne badanie kohortowe głównie na oddziałach intensywnej terapii w Michigan. Przeprowadzono interwencję opartą na dowodach w celu zmniejszenia częstości zakażeń krwi związanych z cewnikiem. Zastosowano wielopoziomowe modelowanie regresji Poissona w celu porównania częstości infekcji przed, w trakcie i do 18 miesięcy po wdrożeniu interwencji badawczej. Częstość infekcji na 1000 cewników-dni mierzono w odstępach 3-miesięcznych, zgodnie z wytycznymi Krajowego Systemu Nadzoru Zakażeń Nosowych.
Wyniki
Łącznie 108 OIOM zgodziło się wziąć udział w badaniu, a 103 zgłosiło dane. Analiza obejmowała 1981 ICU-miesięcy danych i 375,757 dni-cewników. Mediana częstości zakażeń krwi związanych z cewnikiem na 1000 dni w cewniku zmniejszyła się z 2,7 infekcji na początku badania do 0 w 3 miesiące po wdrożeniu interwencji w badaniu (P.0,002), a średnia częstość na 1000 dni z cewnikiem spadła z 7,7 na wyjściowy do 1,4 przy 16 do 18 miesiącach obserwacji (P <0,002). Model regresji wykazał znaczący spadek częstości infekcji w stosunku do wartości wyjściowej, a wskaźniki częstości występowania stale zmniejszały się z 0,62 (przedział ufności 95% [CI], 0,47 do 0,81) po 0 do 3 miesięcy po wdrożeniu interwencji do 0,34 (95% CI, 0,23 do 0,50) po 16-18 miesiącach.
Wnioski
Interwencja oparta na dowodach doprowadziła do znacznego i trwałego zmniejszenia (do 66%) częstości występowania zakażeń krwi związanych z cewnikiem, które utrzymywały się przez cały 18-miesięczny okres badania.
Wprowadzenie
Zakażenia krwiopochodne związane z cewnikiem są powszechne, kosztowne i potencjalnie śmiertelne.1,2 Każdego roku w Stanach Zjednoczonych cewniki żyły środkowej mogą powodować około 80 000 infekcji krwiobiegu związanych z cewnikiem, aw rezultacie do 28 000 zgonów wśród pacjentów w oddziały intensywnej opieki medycznej (OIOM). Biorąc pod uwagę, że średni koszt opieki dla pacjenta z tą infekcją wynosi 45 000 USD, takie infekcje mogą kosztować nawet 2,3 miliarda USD rocznie. Według Krajowego Systemu Kontroli Zakażeń Nosomowych (NNIS) Ośrodków Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC), mediana częstości występowania zakażeń krwi związanych z cewnikiem w OIOM wszystkich typów wynosi od 1,8 do 5,2 na 1000 cewników-dni.3, 4 Interwencje mające na celu zmniejszenie wskaźnika zakażeń są potrzebne, aby zmniejszyć poważne konsekwencje tej infekcji szpitalnej dla zdrowia publicznego.
Ile infekcji można zapobiec, nie jest znane. W kilku badaniach przeprowadzonych w pojedynczych szpitalach i dwóch badaniach wieloośrodkowych wykazano zmniejszenie częstości występowania zakażeń krwi związanych z cewnikiem.5-12 Aby wykorzystać te badania, zbadaliśmy, w jakim stopniu te infekcje mogą zostać zredukowane w Michigan, wykorzystując interwencję jako część Inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa w Stanach Zjednoczonych w odniesieniu do pacjentów na oddziałach intensywnej terapii, zwanych Centrum Zarządzania Projektami Keystone Keystone Center for AVR i Quality Keystone w Michigan, finansowanym głównie przez Agencję ds. badań i jakości opieki zdrowotnej (AHRQ). Celem badania była ocena efektu interwencji do 18 miesięcy po jej wdrożeniu.
Interwencja
Wszystkie szpitale w Michigan z OIOM dla dorosłych zostały zaproszone do udziału w projekcie Keystone ICU, uruchomionym w październiku 2003 roku
[przypisy: rajeckie teplice baseny, lek bez recepty na hemoroidy, szynowanie zębów włóknem szklanym ]
[hasła pokrewne: parafia nienaszów, parafia wierzchosławice, parafia krzczonów ]