Kwestia depresji przeciwdepresyjnej – rozważanie ryzyka samobójstwa podczas leczenia depresji nastolatków ad

Fluoksetyna jest jedynym lekiem, którego działanie przeciwdepresyjne zostało wyraźnie ustalone w populacji pediatrycznej i jest jedynym lekiem zatwierdzonym w Stanach Zjednoczonych w leczeniu depresji u dzieci i młodzieży. Chociaż wiele innych leków przeciwdepresyjnych może być również skutecznych w tej populacji, większość z nich wykazała niespójne korzyści w badaniach pediatrycznych – niepowodzenie, które prawdopodobnie odzwierciedla kilka charakterystycznych cech depresji u młodszych pacjentów, w tym jej niedoskonałą zgodność z kryteriami diagnostycznymi opracowanymi dla dorosłych, fakt, że że jego nasilenie jest trudniejsze do oceny rzetelnie, a jego większe prawdopodobieństwo poprawy spontanicznej (tj. wyższy wskaźnik odpowiedzi na placebo). FDA nie odradzała stosowania leków przeciwdepresyjnych u dzieci i młodzieży; zamiast tego agencja zaleciła częstsze wizyty kontrolne u pacjentów w każdym wieku. Jednak przekazywanie informacji o zagrożeniach lekarzom i pacjentom może mieć niezamierzone skutki. Po wydaniu wstępnego poradnika, recepty na antydepresanty dla dzieci i młodzieży zmniejszyły się o prawie 25%, 4 natomiast wskaźniki odpowiedniej opieki kontynuacyjnej nie wykazały poprawy.5 Wśród dorosłych, którzy zaczęli przyjmować leki przeciwdepresyjne, tylko 20% otrzymało minimalny poziom kontynuacji (trzy lub więcej wizyt w okresie 3 miesięcy) – jeden z najgorszych wyników w całej karcie raportu opieka zdrowotna w USA . 5
Na razie lekarze, którzy rozważają leczenie depresji u dzieci lub nastolatków, muszą przedstawić zalecenia pacjentom i rodzinom w środowisku istotnego ryzyka i niepewności. Niemniej jednak możliwe są pewne konkretne zalecenia. Po pierwsze, skuteczność leczenia depresji u dzieci i młodzieży ustala się tylko dla pacjentów z obecnym epizodem dużej depresji. W związku z tym diagnoza powinna być jasno określona za pomocą ustrukturyzowanej oceny lub listy kontrolnej diagnostyki przed rozważeniem leku przeciwdepresyjnego.
Po drugie, ponieważ fluoksetyna jest jedynym lekiem przeciwdepresyjnym, który okazał się skuteczny i został zatwierdzony w Stanach Zjednoczonych w leczeniu depresji u dzieci i młodzieży, powinien to być lek pierwszego wyboru; każdy lekarz zalecający inny lek przeciwdepresyjny powinien doradzić pacjentom lub ich rodzinom, że takie leczenie nie ma zastosowania i nie zostało udowodnione, że jest skuteczne.
Po trzecie, próby samobójcze (niezależnie od tego, czy są związane z rozpoczęciem leczenia przeciwdepresyjnego) są nieprzewidywalne. W rzeczywistości doniesienia opisujące obawy o ryzyko samobójstwa podczas leczenia przeciwdepresyjnego podkreślały nagły początek myśli samobójczych u pacjentów bez historii sugerujących ryzyko samobójstwa. W związku z tym należy ostrzec wszystkich pacjentów i rodziny, że mogą pojawić się myśli samobójcze, a niepokój i niepokój mogą być wczesnymi oznakami zagrożenia. To ostrzeżenie powinno wiązać się z indywidualnym ryzykiem w kontekście ogólnych korzyści: leczenie przynosi znaczące korzyści średnio, ale może mieć niekorzystne skutki u niektórych pacjentów.
Po czwarte, regularna obserwacja jest niezbędna i nie nastąpi to przez przypadek. Niekonsekwentna opieka uzupełniająca może podważyć skuteczne zarządzanie wieloma chorobami przewlekłymi, ale zmęczenie i brak nadziei, które definiują depresję, tworzą dodatkowe bariery dla skutecznego leczenia
[więcej w: ośrodek dla osób uzależnionych, parafia wierzchosławice, rezonans magnetyczny prywatnie cena ]
[przypisy: parafia nienaszów, parafia wierzchosławice, parafia krzczonów ]