Lapatynib w połączeniu z kapecytabiną w zaawansowanym raku piersi HER2-dodatnim ad

Profil działań niepożądanych terapii skojarzonej był podobny jak w przypadku każdego leku indywidualnie, bez istotnych interakcji farmakokinetycznych w zalecanej dawce i schemacie leczenia skojarzonego (lapatynib w dawce 1250 mg na dobę i kapecytabina w dawce 2000 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała dziennie w dniach od do 14 z cyklu 21-dniowego) .13 Przeprowadziliśmy randomizowane badanie kliniczne III fazy, w którym porównywano lapatynib i kapecytabinę z samą kapecytabiną u kobiet z progresywnym, HER2-dodatnim, miejscowo zaawansowanym lub z przerzutami rakiem piersi, u których wcześniej stosowano minimalną dawkę antracykliny, taksanu i trastuzumab.
Pacjenci
Kwalifikujący się pacjenci mieli HER2-dodatniego, miejscowo zaawansowanego raka piersi (nowotwór pierwotny T4 i stadium IIIB lub IIIC) lub przerzutowego raka piersi, który postępował po leczeniu schematami obejmującymi antracyklinę, taksan i trastuzumab. Status HER2 został uznany za pozytywny, jeśli lokalna instytucja podała intensywność barwienia stopnia 3+ (w skali od 0 do 3) za pomocą analizy immunohistochemicznej lub intensywności barwienia stopnia 2+ za pomocą analizy immunohistochemicznej z amplifikacją genu w hybrydyzacji fluorescencyjnej in situ. Poprzednie terapie musiały obejmować, ale nie były do nich ograniczone, co najmniej cztery cykle schematów obejmujących antracyklinę i taksan (dwa cykle, jeśli choroba postępowała, gdy kobieta była poddawana terapii) podawane jednocześnie lub oddzielnie jako terapia adjuwantowa lub choroba przerzutowa . Wymagane było wcześniejsze leczenie trastuzumabem, samodzielnie lub w skojarzeniu z chemioterapią w leczeniu miejscowo zaawansowanej lub z przerzutami, przez co najmniej 6 tygodni. Kobiety wcześniej leczone kapecytabiną nie kwalifikowały się; poprzednia terapia fluorouracylem była dozwolona. Pacjenci musieli mieć mierzalną chorobę zgodnie z kryteriami oceny odpowiedzi w przypadku guzów litych (RECIST), z kryteriami zmodyfikowanymi tak, aby uwzględniały zmiany o średnicy od 15 do 19 mm, co oceniono metodami innymi niż spiralna tomografia komputerowa (CT) 14 ; status wydajności Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) wynoszący 0 lub 1; frakcja wyrzutowa lewej komory (LVEF) w normalnym zakresie instytucji; średnia długość życia wynosząca co najmniej 12 tygodni; i odpowiednią funkcję nerek, wątroby i hematologiczną. Kobiety z przerzutami do ośrodkowego układu nerwowego (OUN) były kwalifikowalne, jeśli były stabilne klinicznie przez co najmniej 3 miesiące po przerwaniu leczenia kortykosteroidami i przeciwdrgawkowymi. Kobiety z wcześniej istniejącą chorobą serca lub stanami, które mogą wpływać na wchłanianie z przewodu pokarmowego, nie kwalifikują się.
Instytucjonalna komisja rewizyjna dla każdej uczestniczącej instytucji zatwierdziła protokół badania. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną, świadomą zgodę.
Projekt badania
W tym otwartym badaniu kobiety były losowo przydzielane w stosunku 1: 1, aby otrzymać lapatynib w połączeniu z kapecytabiną lub samą kapecytabiną. Randomizacja w permutowanych blokach sześciu kobiet została przeprowadzona w warstwach zdefiniowanych w zależności od stadium choroby i obecności lub braku choroby trzewnej. Schemat skojarzony składał się z lapatynibu w dawce 1250 mg na dobę, godzinę przed lub po śniadaniu, w sposób ciągły, oraz kapecytabiny w dawce 2000 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała w dwóch podzielonych dawkach w dniach do 14 z 21-dniowego cyklu
[patrz też: lek bez recepty na hemoroidy, ciekawostki o zdrowiu, rezonans magnetyczny prywatnie cena ]
[przypisy: parafia nienaszów, parafia wierzchosławice, parafia krzczonów ]