Lapatynib w połączeniu z kapecytabiną w zaawansowanym raku piersi HER2-dodatnim czesc 4

Zdarzenie kardiologiczne zdefiniowano jako spadek LVEF, który był objawowy, niezależnie od stopnia spadku lub był bezobjawowy, ale ze względnym spadkiem o 20% lub więcej od wartości wyjściowych do poziomu poniżej dolnej granicy normy w zakresie normy. Lapatynib przerwano u pacjentów z objawowymi zdarzeniami sercowymi (stopień 3 lub 4 wg CTCAE). W przypadku bezobjawowych zdarzeń wstrzymano podawanie lapatynibu i można je było wznowić w dawce 1000 mg na dobę, jeśli LVEF 2 do 3 tygodni później był na lub powyżej dolnego limitu instytucji w zakresie prawidłowym. Analiza statystyczna
Wyliczyliśmy, że do uzyskania mocy statystycznej 90%, z dwustronnym błędem typu I o wartości 5%, potrzebowalibyśmy łącznie 266 zdarzeń czasu do progresji, aby wykryć 50-procentowy wzrost mediany czasu do progresji ( od około 3 miesięcy w grupie otrzymującej samą kapecytabinę do 4,5 miesiąca w grupie otrzymującej lapatynib i kapecytabinę). Analizę całkowitego przeżycia przeprowadzono po 457 zgonach, dając statystyczną moc 80% do wykrycia 30% wzrostu mediany przeżywalności (od 8 miesięcy w grupie monoterapii do 10,4 miesiąca w grupie terapii skojarzonej). Aby spełnić oba te wymagania, zaplanowano nabór 528 kobiet.
Do analizy danych dotyczących skuteczności użyto populacji, która miała zamiar leczyć, obejmującej wszystkie kobiety poddane randomizacji. Testy logarytmiczne stratyfikowane zgodnie z etapem choroby i obecność lub brak choroby trzewnej wykorzystano do analizy punktów końcowych od momentu do wystąpienia, a dokładne oceny Fishera zastosowano dla wskaźników odpowiedzi guza. Aby obliczyć ryzyko zgonu, które nie było związane z rakiem piersi, zastosowano skumulowane krzywe zapadalności w celu podsumowania czasu do progresji. Krzywa Kaplana-Meiera została użyta do podsumowania przeżycia wolnego od progresji i całkowitego przeżycia.
Niezależny komitet monitorujący dane i bezpieczeństwo dokonał przeglądu danych dotyczących bezpieczeństwa i skuteczności. Planowaną śródroczną analizę postępu choroby przeprowadzono po około 133 niezależnie ocenionych zdarzeniach. Data blokady danych w celu zainicjowania niezależnego przeglądu i analizy tymczasowej miała być określona na podstawie liczby zdarzeń zgłoszonych przez badaczy. Aby skorygować różnice między ocenami niezależnych recenzentów a ocenami badaczy, ustalono datę blokady danych w ramach analizy tymczasowej, aby umożliwić zgłoszenie przez badacza zdarzenia o około 10% wyższe niż 133. Ostateczna analiza miałaby miejsce po 266 niezależnie wystąpiły zdarzenia progresji choroby. W przypadku pacjentów, u których choroba progresywna nie została potwierdzona przez niezależny przegląd lub którzy nie zmarli, czas do progresji był cenzurowany w dniu ostatniej niezależnej oceny i przed rozpoczęciem alternatywnej terapii przeciwnowotworowej. Zgłaszanie danych będzie brane pod uwagę w czasie analizy pośredniej, jeśli wartość P z stratyfikowanego logarytmicznego testu rangowego dla czasu do progresji była poniżej z góry określonego poziomu. Jednostronne granice O Brien-Fleminga16 o poziomie istotności 2,5% miały być użyte do oceny wyższości lub daremności terapii skojarzonej w porównaniu z samą kapecytabiną
[patrz też: lek bez recepty na nerwicę, zioła światłouczulające, dermatolog na nfz kraków ]
[patrz też: parafia żyraków, parafia jaroszów, parafia tokarnia ]