Multidrug-Resistant Salmonella enterica Serotyp Typhimurium związany z gryzoniami czesc 4

Chomiki z dystrybutora w Illinois zostały zidentyfikowane jako przesyłki od dystrybutora Iowa otrzymanego w październiku 2004 r. Nie zidentyfikowano żadnych chorób u ludzi związanych z tymi chomikami. Zidentyfikowano dwadzieścia osiem zgodnych izolatów serotypu S. enterica typhimurium od ludzi. Z 22 pacjentów (lub ich rodziców), z którymi można było przeprowadzić wywiad, 13 (59%) miało kontakt z gryzoniami zakupionymi w sklepach zoologicznych (rysunek 1). Dwóch pacjentów (9%) uzyskało salmonellozę poprzez wtórną transmisję od pierwotnego pacjenta, który był narażony na działanie gryzonia. Siedmiu pacjentów (32%) nie miało zidentyfikowanej ekspozycji na gryzonie. Odpowiednie izolaty otrzymano od przedłożonej próbki moczu i 27 próbek kału od pacjentów.
Ryc. 2. Rycina 2. Przypadki zakażenia wirusem gryzoni za pomocą S. enterica Serotyp Typhimurium według stanu ekspozycji i miesiąca pojawienia się choroby. Lokalizacje skrzynek i dystrybutorów są oznaczone skrótami pocztowymi stanu: Georgia (GA), Minnesota (MN), Missouri (MO) i Karolina Południowa (SC).
15 pacjentów z pierwotnym lub wtórnym narażeniem gryzoni pochodziło z 10 stanów (ryc. 1). Miesiąc wystąpienia choroby obejmował okres od grudnia 2003 r. Do września 2004 r. (Ryc. 2). Mediana wieku pacjentów wynosiła 16 lat (zakres od 0 do 43); siedmiu pacjentów (47%) miało mniej niż 8 lat. Objawy obejmowały skurcze brzucha (77%), gorączkę (67%), wymioty (53%) i krwawą biegunkę (20%). Sześciu pacjentów (40%) było hospitalizowanych z medianą 4 dni (zakres od 2 do 56); żaden pacjent nie umarł. Czterech hospitalizowanych pacjentów miało mniej niż 8 lat. 13 pacjentów z pierwotną ekspozycją gryzoni było narażonych na działanie chomików domowych (2 pacjentów), zwierząt domowych lub szczurów (4 pacjentów) oraz myszy lub szczury zakupione w celu żywienia węży (7 pacjentów).
Jednym z pierwotnych pacjentów była 23-letnia kobieta w ciąży, hospitalizowana we wrześniu 2004 r. Z rozlanym bólem brzucha, biegunką i gorączką (38,9 ° C). Początkowa liczba białych krwinek wynosiła 17 000 na milimetr sześcienny, z 55% neutrofilami i 37% formami prążków. Pacjent poddano eksploracyjnej laparotomii, a wizualizowany wyrostek wydawał się normalny; wykonano przypadkową appendektomię. Hodowlę kału uzyskano następnie z serotypu S. enterica Typhimurium. Po zabiegu pacjentka weszła w poród przedwczesny, a w czwartym dniu szpitalnym dopuściła waginalnie 2080-g noworodka w 32,5 tygodniu ciąży. Leczenie szpitalne matki dodatkowo komplikowało pooperacyjne zapalenie płuc z powodu postępującej niewydolności oddechowej. Wymagała mechanicznej wentylacji przez 2 dni, uległa ekstubacji i została wypisana ze szpitala w dniu 10.
W pierwszym tygodniu życia noworodek wykazywał oznaki niedrożności przewodu pokarmowego z krwawymi stolcami, zwiększając liczbę białych krwinek (wartość szczytowa, 29 000 na milimetr sześcienny) i małopłytkowość (najniższa wartość, 41 000 płytek krwi na milimetr sześcienny). Serotyp typicaimurium S. enterica wyizolowano z hodowli kału uzyskanej w trzecim dniu życia. Noworodek otrzymał gentamycynę i cefotaksym przez 3 tygodnie, podawany z wankomycyną przez pierwsze 10 dni; jednak po odstawieniu terapii przeciwbakteryjnej w dniu 21, krwawe stolce, wzdęcia brzucha i dowody zapalenia przebudowany w ciągu najbliższych 10 dni
[patrz też: rezonans magnetyczny prywatnie cena, enel med rejestracja online, ciekawostki o zdrowiu ]
[hasła pokrewne: parafia wolica tokarnia, parafia wiry, parafia zyrakow ]