Odkrywanie epidemii – badania przesiewowe na chorobę psychiczną u nastolatków cd

Dowód, że jakakolwiek interwencja zmniejsza liczbę samobójstw, jest jednak dużą przeszkodą, ponieważ rzadkość samobójstw wymagałaby badania bardzo dużej populacji przez długi czas w celu wykazania skuteczności. Mimo to wstępne dowody sugerują, że badania przesiewowe mają pewne pozytywne skutki. W jednym badaniu uzupełniającym dotyczącym rodziców dzieci, które zostały zidentyfikowane za pomocą TeenScreen jako mające klinicznie istotne objawy psychiatryczne, w tym tendencje samobójcze, 72% stwierdziło, że ich dziecko radzi sobie bardzo dobrze lub znacznie się poprawiło i widziało się u specjalisty zdrowia psychicznego. Wreszcie, istnieje obawa co do wysokiej czułości, ale stosunkowo niskiej swoistości instrumentów do badań przesiewowych, kombinacji, która prowadzi do wielu fałszywie pozytywnych wyników. Potencjalne konsekwencje fałszywej identyfikacji nastolatka jako wymagającego bardziej dogłębnej oceny psychiatrycznej wydają się jednak znacznie mniej tragiczne niż te, które nie pozwalają zidentyfikować samobójczego nastolatka. Stygmat jest prawdziwy, ale w przeciwieństwie do samobójstwa nie zabija.
Jest akceptowaną praktyką medyczną dla nastolatków, aby uzyskać częste kontrole fizyczne, mimo że prawdopodobieństwo znalezienia poważnej choroby fizycznej w tej populacji jest bardzo małe. Natomiast szansa, że nastolatek cierpi na uleczalną chorobę psychiczną (taką jak lęk, nastrój lub uzależniające), wynosi prawie 21% .5 Jak możemy nie rutynowo badać młodych ludzi pod kątem choroby psychicznej, gdy jest to tak ważna przyczyna cierpienia. i śmierć.
Uważam, że dobrowolne badania przesiewowe nastolatków powinny być powszechne. Ale jeśli chcemy optymalnie dotrzeć do młodych ludzi, którzy są narażeni na choroby psychiczne i samobójstwo, musimy wyjść poza szkolne badania przesiewowe. Lekarze pediatryczni znajdują się w idealnej pozycji do wykrywania chorób psychicznych u młodych ludzi i powinni być lepiej wyszkoleni, aby badać i rozpoznawać oznaki i objawy poważnych zaburzeń psychicznych.
Courtney powiedziała to bez ogródek: Nie jestem pewien, gdzie byłbym dzisiaj, gdybym nie został poddany selekcji. Nie jestem nawet pewien, czy w ogóle tu będę.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wywiad z Cynthią Montgomery, której syn odebrał mu życie w wieku 14 lat, można usłyszeć na stronie www.nejm.org.
Author Affiliations
Dr Friedman jest profesorem psychiatrii klinicznej i dyrektorem kliniki psychofarmakologii w Weill Cornell Medical College w Nowym Jorku.

[patrz też: odczulanie lublin, lek bez recepty na nerwicę, dentysta kraków ruczaj ]
[więcej w: parafia żyraków, parafia jaroszów, parafia tokarnia ]