Pierwotna PCI dla zawału mięśnia sercowego z podniesieniem odcinka ST cd

Do takich pacjentów należą osoby z przeciwwskazaniem do leczenia fibrynolitycznego20; osoby z wysokim ryzykiem krwawienia za pomocą terapii fibrynolitycznej, w tym pacjenci w wieku 75 lat lub starsi (u których występuje zwiększone ryzyko krwotoku śródczaszkowego za pomocą leczenia fibrynolitycznego) 21; osoby z objawami klinicznymi (tj. tachykardia, niedociśnienie lub zatory płucne), co sugeruje wysokie ryzyko skomplikowanego przebiegu medycznego lub śmierci związanej z zawałem22; oraz osoby z wstrząsem kardiogennym.23 Terapia fibrynolityczna jest preferowana u pacjentów, u których pierwszy kontakt medyczny występuje mniej niż 3 godziny po wystąpieniu objawów, ale dla których PCI nie jest natychmiast dostępny, ci, którzy szukają pomocy medycznej w mniej niż godzinę po wystąpieniu objawów (u których terapia może przerwać zawał), 24 oraz osoby z historią anafilaksji z powodu radiograficznego kontrastu.
W porównaniu z pacjentami poddanymi angioplastyki balonowej, u osób poddanych stentowaniu z użyciem gołego metalu tętnicy z zawałem, wskaźniki restenozy i częstości nawracającej dławicy oraz powtarzające się zabiegi rewaskularyzacji są niższe.11,25 W rezultacie stentowanie zwykle preferowana jest tętnica związana z zawałem. Jednak angioplastyka balonowa jest preferowana u pacjentów, u których klopidogrel (Plavix, Bristol-Myers Squibb) jest przeciwwskazany (z powodu trombocytopenii lub obecności lewej lub dużej wielonaczyniowej choroby tętnic wieńcowych, którzy mogą wymagać operacji obejścia w ciągu kilku dni po udanej pierwotnej PCI) . Angioplastyka balonowa jest również preferowana, gdy wielkość tętnicy związanej z zawałem jest niewystarczająca dla umieszczenia stentu.
W porównaniu z stentami gołymi metalami, stenty uwalniające leki wydają się zmniejszać częstość nawrotów w ciągu 12 miesięcy od pierwotnej PCI.26-28. Jeśli stenty uwalniające lek są stosowane w tym ustawieniu, konieczne jest zastosowanie podwójnej terapii przeciwpłytkowej (aspiryna). i klopidogrel) podawać przez co najmniej 12 miesięcy; w przeciwnym razie może wystąpić podostra zakrzepica. Nie ma dobrych danych na temat długoterminowych wyników.
Oprócz doustnej aspiryny i dożylnej heparyny niefrakcjonowanej, pacjenci z zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST powinni otrzymać doustny klopidogrel29-31 po stwierdzeniu, że nie jest wymagane chirurgiczne obejście w trybie pilnym. Blokery beta-adrenergiczne32, 33 i inhibitory konwertazy angiotensyny34 należy rozpocząć, pod warunkiem, że pacjent nie ma żadnych przeciwwskazań i jest stabilny hemodynamicznie.20 Inhibitory lub przeciwciała glikoproteiny płytkowej IIb / IIIa często są podawane pacjentom poddawanym pierwotnej PCI.25 leczeniu za pomocą wysoka dawka inhibitora reduktazy 3-hydroksy-3-metyloglutarylu-koenzymu A (statyny) jest zalecana u wszystkich pacjentów z ostrym zawałem mięśnia sercowego.
Koszty finansowe terapii fibrynolitycznej i pierwotnej PCI są podobne. Primary PCI to kosztowna procedura, z profesjonalnymi opłatami od około 4000 USD do 5000 USD, a opłaty szpitalne od około 20 000 USD do 25 000 USD w Stanach Zjednoczonych. Jednak pacjenci otrzymujący terapię fibrynolityczną mają wyższe późniejsze koszty, ze względu na wyższe wskaźniki zachorowalności i umieralności w szpitalu oraz dłuższe pobyty w szpitalu.36
W raporcie dotyczącym 4366 pierwotnych PCI wykonanych w 40 miejscach w Stanach Zjednoczonych w latach 1990-1994 wskaźnik sukcesu (odsetek pacjentów z arterią związaną z zawałem objętym patologią na końcu procedury) wynosił 91,5%. przepływ antegrade w tętnicy wieńcowej może być prawidłowa po większości tych zabiegów, perfuzja tkanki na poziomie mikronaczyńowym jest przywrócona do normalnej tylko u niewielkiej liczby pacjentów.38,39 U niektórych pacjentów embolizacja mikroskopijnych szczątków z nadmuchiwaniem balonem lub Rozmieszczenie stentu komplikuje perfuzję tkanek
[patrz też: wyciąg z winogron, rajeckie teplice baseny, półpasiec czy jest zaraźliwy ]
[hasła pokrewne: parafia łososina górna, metypred ulotka, jacek kapica twitter ]