Podpis pięciu genów i wyniki kliniczne w niedrobnokomórkowym raku płuc ad 5

Pacjenci z wysokim ryzykiem 16-genowego podpisu mieli niższą medianę całkowitego przeżycia niż ci z sygnaturą genu niskiego ryzyka (rysunek 1C). Nowotwory z sygnaturą genu wysokiego ryzyka były związane z niższym czasem przeżycia bez nawrotów choroby niż guzy z sygnaturą genu niskiego ryzyka (18 miesięcy, a nie osiągnięte) (Figura 1C). Mediana czasu obserwacji w kohorcie testowej wynosiła 18 miesięcy. Cały nasz zestaw danych mikromacierzy jest dostępny online (www.ncbi.nlm.nih.gov/projects/geo/) pod numerem serii GSE4882. Podpis i przetrwanie pięciu genów
Istniała istotna korelacja pomiędzy wynikami analizy mikromacierzy i RT-PCR dla danych dotyczących ekspresji genów dla 5 z 16 genów w 101 z 125 próbek nowotworu (Tabela 1). Te pięć genów dotyczyło podwójnej specyficzności fosfatazy 6 (DUSP6), białka związanego z różnicowaniem monocytów i makrofagów (MMD), przetwornika sygnału i aktywatora transkrypcji (STAT1), v-erb-b2 ptasiego homologu onkogenu białaczki erytroblastycznej 3 (ERBB3) i białkowa kinaza tyrozynowa specyficzna dla limfocytów (LCK).
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka kliniczna kohorty wyjściowej i walidacyjnej. Zidentyfikowaliśmy 59 pacjentów z sygnaturami genów wysokiego ryzyka i 42 z sygnaturami genów niskiego ryzyka, zgodnie z ekspresją genów mierzoną za pomocą RT-PCR i analizy drzewa decyzyjnego (patrz Figura Dodatku Uzupełniającego). Struktura drzewa decyzyjnego opierała się na progu ekspresji każdego z pięciu genów, automatycznie wyznaczanych zgodnie z algorytmem rekurencyjno-partycjonującym. Zastosowanie tego algorytmu spowodowało najdokładniejsze rozdzielenie pacjentów z sygnaturą wysokiego ryzyka od osób z sygnaturą niskiego ryzyka. Tabela 2 podsumowuje charakterystykę kliniczną 101 pacjentów, zwanych dalej oryginalną kohortą, zgodnie z ich pięciogodzinnymi sygnaturami. Podpis pięciu genów był silnie związany z całkowitym przeżyciem (wrażliwość, 98%, specyficzność, 93%, dodatnia wartość predykcyjna, 95%, wartość predykcyjna ujemna, 98% i ogólna dokładność, 96%).
Rycina 2. Rycina 2. Estymaty przeżywalności pacjentów z NSCLC według Kaplana-Meiera według sygnatur pięciu genów mierzonych za pomocą RT-PCR. Całkowite przeżycie i czas przeżycia bez nawrotów przedstawiono dla 101 pacjentów z NSCLC (odpowiednio Panel A i Panel B) oraz dla 59 pacjentów z chorobą stopnia I lub II (Panel C i Panel D, odpowiednio). Całkowity czas przeżycia został również wykazany dla niezależnej kohorty 60 pacjentów (Panel E), dla 42 pacjentów w tej kohorcie, którzy mieli stadium I lub II choroby (Panel F), oraz dla 86 pacjentów opisanych w niezależnym zestawie opublikowanej mikromacierzy NSCLC data10 (Panel G).
Średni czas obserwacji 101 pacjentów wynosił 20 miesięcy. Pacjenci z sygnaturą genu wysokiego ryzyka mieli krótszą medianę całkowitego przeżycia niż pacjenci z sygnaturą genu niskiego ryzyka (20 miesięcy vs. 40 miesięcy, P <0,001 w teście log-rank) (Figura 2A). Sygnatura genu wysokiego ryzyka była powiązana z medianowym czasem przeżycia bez nawrotów wynoszącym 13 miesięcy, podczas gdy sygnatura genu niskiego ryzyka była związana z medianą czasu przeżycia wolnego od nawrotów wynoszącą 29 miesięcy (P = 0,002 w teście log-rank) ( Figura 2B).
Tabela 3. Tabela 3
[przypisy: ciekawostki o zdrowiu, terapia kranio sakralna, parafia wierzchosławice ]
[patrz też: parafia nienaszów, parafia wierzchosławice, parafia krzczonów ]