Podpis pięciu genów i wyniki kliniczne w niedrobnokomórkowym raku płuc ad 6

Współczynniki zagrożenia dla śmierci z dowolnej przyczyny wśród pacjentów z NSCLC, według wieloczynnikowej analizy regresji Coxa. Zgodnie z wieloczynnikową analizą regresji Coxa, pięciosegmentowy podpis wysokiego ryzyka, III stopień zaawansowania guza i starszy wiek były istotnie związane ze śmiercią z jakiejkolwiek przyczyny wśród 101 pacjentów (tabela 3), a pięciosegmentowy podpis wysokiego ryzyka i stadium III nowotworu było istotnie związane również z nawrotem raka (współczynnik ryzyka dla sygnatury wysokiego ryzyka w porównaniu z sygnaturą niskiego ryzyka, 1,92, przedział ufności 95% [CI], 1,06 do 3,46, P = 0,03; stadium III vs. stadium I lub II choroby, 2,28; 95% CI, 1,33 do 3,91; P = 0,003). W analizie podgrupy 59 pacjentów z I lub II stadium zaawansowania, osoby z sygnaturą genu wysokiego ryzyka miały krótszy całkowity czas przeżycia i krótsze przeżycie bez nawrotów niż osoby z sygnaturą genu niskiego ryzyka (Ryc. 2C i 2D, odpowiednio ). Walidacja podpisu pięciu genów
Charakterystykę kliniczną 60 pacjentów w kohorcie walidacyjnej podano w tabeli 2. Mediana okresu obserwacji wynosiła 17 miesięcy. Pacjenci z sygnaturą genu wysokiego ryzyka mieli krótszą medianę całkowitego przeżycia niż ci z sygnaturą genu niskiego ryzyka (21 miesięcy, a nie osiągniętymi) (Figura 2E). Zgodnie z wieloczynnikową analizą regresji Coxa pięciosegmentowa sygnatura była istotnie związana z całkowitym przeżyciem (Tabela 3).
Przeanalizowaliśmy pięć genów w próbkach nowotworowych otrzymanych od pacjentów w kohorcie walidacyjnej z chorobą stopnia I lub II, zarówno razem, jak i osobno. Wśród pacjentów ze schyłkową chorobą w I lub II stopniu zaawansowania, osoby z wysokim ryzykiem genu miały krótszy całkowity czas przeżycia niż osoby z sygnaturą genu niskiego ryzyka (ryc. 2F). Wśród pacjentów z chorobą stopnia I, sygnatury genów o małym ryzyku były związane z dłuższym całkowitym przeżyciem niż sygnatury genów wysokiego ryzyka (P = 0,02 w teście log-rank). Wśród pacjentów z II stopniem zaawansowania całkowita przeżywalność nie różniła się istotnie pomiędzy osobami z grupy wysokiego ryzyka i osób z sygnaturami genów niskiego ryzyka, prawdopodobnie ze względu na niewielką liczbę pacjentów.
Potwierdziliśmy również podpis pięciu genów w niezależnym zestawie danych z mikromacierzy 86 pacjentów z populacji zachodniej z NSCLC10. Tabela 2 dodatku dodatkowego wymienia charakterystykę kliniczną tych 86 pacjentów zgodnie z ich pięciogodzinnymi sygnaturami. Pacjenci z sygnaturami genów wysokiego ryzyka mieli krótszy całkowity czas przeżycia niż ci z sygnaturami genów niskiego ryzyka (Figura 2G) (P = 0,06 w teście log-rank). Zgodnie z wieloczynnikową analizą regresji Coxa, pięciosegmentowy sygnatura wysokiego ryzyka i stadium III guza były istotnie związane ze śmiercią z dowolnej przyczyny (Tabela 3).
Dyskusja
NSCLC jest chorobą heterogenną. Nawet u pacjentów z podobnymi cechami klinicznymi i patologicznymi wynik jest różny: niektórzy są wyleczeni, podczas gdy u innych nowotwór powraca. Systemy oceny zaawansowania raka płuca, które opierają się na wynikach klinicznych i patologicznych, mogły osiągnąć limit przydatności do przewidywania wyników, ale metody molekularne dodają wartości. Wykazano, że profilowanie ekspresji genów za pomocą mikromacierzy3,4 lub PCR5,6 pozwala dokładnie oszacować rokowanie u chorych na raka płuca. 10-16 Jednak stosowanie mikromacierzy w praktyce klinicznej jest ograniczone dużą liczbą genów. analiza, 17 skomplikowanych metod, brak odtwarzalności i niezależna walidacja wyników oraz zapotrzebowanie na świeżo zamrożoną tkankę.17 RT-PCR z niewielką liczbą genów może być bardziej klinicznie użyteczną metodą
[patrz też: odczulanie lublin, ośrodek dla osób uzależnionych, vitapil ulotka ]
[hasła pokrewne: vitapil ulotka, parafia chrystusa zbawiciela przasnysz, parafia chrystusa zbawiciela w przasnyszu ]