Primary Human Herpesvirus 6 Infection in Young Children ad 5

Średni wiek tych dzieci z niskim lub niewykrywalnym mianem HHV-6 wynosił 9,3 miesiąca, w porównaniu z 11,6 miesiąca w przypadku miana większego niż 3,32 log2 (P = 0,06). Próbki surowicy pobrane od dzieci z dodatnim wynikiem badania HHV-6 podczas rekonwalescencji, w okresie od trzech tygodni do trzech miesięcy po ich ostrej chorobie, znacznie zwiększyły średnie geometryczne miana, a 85 procent wykazało wzrost o co najmniej czterokrotność wartości początkowej (tabela 3). Z jednym wyjątkiem, czworo dzieci, które nie miały istotnego wzrostu miana, miało 3 miesiące lub mniej, a ich miano podczas rekonwalescencji było podobne lub dwa razy wyższe niż miano podczas ostrej choroby, sugerując, że ich własna produkcja przeciwciało maskowało normalny spadek przeciwciała matczynego. Jedno dziecko miało wysokie miano 10,3 log2 podczas ostrej choroby i miano 11,3 log2 trzy miesiące później podczas rekonwalescencji.
Kontrolne próbki surowicy uzyskano w ciągu trzech miesięcy od 40 dzieci z ujemną hodowlą. Dwadzieścia pięć z tych dzieci było już seropozytywnych w przypadku HHV-6 w czasie pierwszej wizyty w oddziale ratunkowym. Geometryczne średnie miana przeciwciał w próbkach surowicy od tych dzieci seropozytywnych podczas ostrej choroby (7,4 log2), a następnie (7,6 log2) nie różniły się istotnie. Sześć z tych dzieci miało różnice przekraczające log2 między początkowymi a kontrolnymi mianami; cztery z nich to niemowlęta poniżej szóstego miesiąca życia, z obniżającymi się mianami, przypuszczalnie w wyniku utraty przeciwciał matczynych. Pozostałe dwoje dzieci miało wysokie miano w początkowych próbkach surowicy i co najmniej dwukrotny wzrost w kolejnych próbkach. Wszystkie 15 dzieci, które miały ujemny wynik w kulturze i seronegatywny w czasie pierwszej wizyty były nadal seronegatywne w kolejnych próbkach surowicy, z wyjątkiem dziecka, które serokonwersowało w ciągu trzech miesięcy.
Kultury HHV-6 podczas rekonwalescencji
Podczas wizyty kontrolnej, jednojądrzaste komórki krwi obwodowej uzyskano od dzieci, które wcześniej miały wiremię, i komórki te ponownie hodowano z komórkami krwi pępowinowej w celu wykrycia HHV-6. Wszystkie kultury były negatywne dla HHV-6 z wyjątkiem kultury dla jednego dziecka. Próbkę krwi tego pięciomiesięcznego dziecka uzyskano podczas jego rekonwalescencji, cztery tygodnie po nieskomplikowanej, ostrej chorobie, a w momencie jego pobierania był zdrowy. HHV-6 wykryto również metodą PCR w próbkach krwi pobranej podczas ostrej choroby i podczas rekonwalescencji. Miano przeciwciał IgG u dziecka wzrosło z niewykrywalnego poziomu (<3,3 log2) w czasie pierwszej wizyty do 9,3 log2 cztery tygodnie później, wskazując, że początkowa choroba była pierwotną infekcją HHV-6.
Troje dzieci, które miały wiremię, badano podczas pięciu kolejnych chorób gorączkowych i ponownie otrzymywano krew do hodowli. Nie wykryto nawrotów wiremii HHV-6.
Wykrywanie HHV-6 przez PCR
Genom HHV-6 wykryto metodą PCR we wszystkich próbkach jednojądrzastych komórek krwi obwodowej (bez hodowli) uzyskanych od dzieci z wiremią podczas ostrej choroby. Jednak podczas rekonwalescencji tylko 68 procent nadal było pozytywnych metodą PCR
[patrz też: herbatka koperkowa dla niemowląt, parafia jaroszów, parafia żyraków ]