Primary Human Herpesvirus 6 Infection in Young Children ad 7

Czternaście procent dzieci w pierwszych dwóch latach życia, prezentujących choroby gorączkowe w naszym oddziale ratunkowym w okresie sześciu miesięcy, miało ostrą, wiremiczną infekcję HHV-6. W przeciwieństwie do doniesień z Japonii, 9, 10, 12, 19 tylko u mniejszości występowały choroby przypominające roseola (exanthem subitum), składające się z kilku dni gorączki bez znaków lokalizujących, a następnie odroczenia i wysypki. Opisy przypadków z Japonii udokumentowały, że pierwotne zakażenie HHV-6 może wystąpić u noworodków bez wysypki, 20 stan opisany klinicznie w przeszłości jako roseola sine eruptione 21, i że wystąpiło u dwojga dzieci bez udokumentowanej gorączki.11 Nasz wybór niemowląt z gorączką, które zgłosiły się do oddziału ratunkowego, zapobiega jakiejkolwiek ocenie roli HHV-6 w infekcji afebrowej. Jednak u naszych pacjentów najbardziej uderzającym objawem klinicznym była gorączka, która była znacznie większa niż u dzieci w tym samym wieku, które miały inne choroby. Wzrost gorączki, a także spektrum towarzyszących objawów klinicznych zwykle niezwiązanych z różyczką, takich jak zapalenie ucha i biegunka, spowodowały zróżnicowaną, często czasochłonną i kosztowną pracę w oddziale ratunkowym.
Obecnie izolacja HHV-6 z jednojądrzastych komórek krwi obwodowej za pomocą technik ko-hodowania lub testów serologicznych jest jedyną dostępną metodą identyfikacji pierwotnej infekcji. Chociaż HHV-6 został wyizolowany podczas reaktywacji choroby z krwi osób dorosłych, zwykle z chorobami podstawowymi, nasze wyniki sugerują, że jest to rzadkość u małych dzieci. Spośród 243 badanych pacjentów z gorączką, HHV-6 wyizolowano z krwi tylko u dzieci z późniejszą serologiczną dokumentacją pierwotnego zakażenia, z jednym wyjątkiem 11-miesięcznego dziecka, którego próbki surowicy podczas ostrej choroby miały wysokie miano przeciwciał wzrosło tylko dwukrotnie podczas rekonwalescencji. Nie jest jasne, czy początkowa próbka została uzyskana wystarczająco późno na tym kursie dla dziecka (trzeci dzień choroby), czy też dla rekonwalescencjalnej surowicy uzyskano wystarczająco późno, aby wyjaśnić brak znaczącego wzrostu. Asano i wsp. 19 donieśli, że u 18% dzieci z różyczką przeciwciało wykrywa się w trzecim dniu choroby. Alternatywnie, to dziecko mogło mieć zakażenie HHV-6 krótko przed obecną chorobą przebiegającą z gorączką, z reaktywacją HHV-6 lub wciąż obecną wiremią. HHV-6 został wyizolowany konsekwentnie z komórek jednojądrzastych krwi obwodowej u niemowląt z różyczką podczas pierwszych trzech dni gorączki, z szybkością zmniejszającą się następnie do 17 procent w dniach od 5 do 7 choroby; był izolowany w żadnej z próbek uzyskanych więcej niż osiem dni po wystąpieniu choroby19. Jedno z dzieci, które badaliśmy, chociaż bezobjawowe, miało wiremię cztery tygodnie po pierwszej wizycie w czasie ostrej choroby, co sugeruje, że wirus może sporadycznie po pierwotnej infekcji. Ciągłe wykrywanie HHV-6 w jednojądrzastych komórkach krwi obwodowej za pomocą PCR w 68 procentach próbek surowicy uzyskanych podczas rekonwalescencji w okresie od jednego do trzech miesięcy po ostrej chorobie i u 41 procent zakażonych dzieci w pewnym momencie przed ich wizytą w nagłym przypadku dział również sugeruje utrzymywanie się genomu wirusa
[przypisy: metypred ulotka, parafia łososina górna, parafia zyrakow ]