Primary Human Herpesvirus 6 Infection in Young Children czesc 4

Drugą najczęstszą diagnozą u dzieci z dodatnim wynikiem badania HHV-6 była niezróżnicowana choroba przebiegająca z gorączką, obejmująca diagnozę zespołu wirusowego i gorączkę o nieokreślonym pochodzeniu. Wraz z gorączką i zapaleniem ucha środkowego diagnoza ta stanowiła 82 procent rozpoznań u dzieci z wiremią HHV-6, w porównaniu z 46 procentami diagnoz w grupie z negatywnym wynikiem HHV-6. U dzieci z dodatnim stężeniem HHV-6 nie wykryto żadnej choroby bakteryjnej, a żadna z hodowli krwi, którą uzyskano w 94 procentach, nie była pozytywna. Tabela 2. Tabela 2. Objawy i objawy u dzieci badanych, według HHV-6 Status ustalony w kulturze. Wysoka gorączka była najsilniejszym objawem u dzieci z wiremią HHV-6. Ich średnia temperatura w czasie pierwszej wizyty wynosiła 39,7 ° C (zakres, 38 do 41,3), co było znacznie wyższe niż średnia temperatura 39,1 ° C (zakres, 38 do 41) u dzieci z negatywnymi hodowlami HHV-6 (P = 0,002). Sześćdziesiąt pięć procent dzieci z wiremią HHV-6 wykazywało szczytową gorączkę powyżej 40 ° C, w porównaniu z 43% dzieci z ujemną hodowlą (P = 0,002) (Tabela 2). Złe samopoczucie, drażliwość i stan zapalny błony bębenkowej występowały istotnie częściej u dzieci z ostrym zakażeniem HHV-6, podczas gdy wymioty występowały częściej w grupie z ujemnym HHV-6 (Tabela 2). Wysypkę odnotowano jednocześnie z gorączką w czasie wizyty w oddziale ratunkowym u 6 dzieci z wiremią HHV-6 (18 procent) iu 12 procent dzieci z ujemnym poziomem HHV-6. U dzieci z HHV-6 wysypka miała postać plamki lub plamki i najczęściej dotyczyła twarzy i tułowia. Według rodziców, dodatkowe sześć dzieci miało wysypki o zmiennych opisach w ciągu tygodnia od pierwszej wizyty. Tylko u trzech dzieci z dodatnim wynikiem HHV-6 wystąpiła klasyczna choroba przypominająca podrażnienie typu roseola, z typową wysypką występującą po ustąpieniu gorączki.
Średnia liczba białych krwinek u dzieci z dodatnim stężeniem HHV-6 była znacząco niższa niż u grupy z negatywnym wynikiem badania HHV-6 (8,9 x 109 vs. 13,2 x 109 na litr [8900 vs. 13,200 na milimetr sześcienny], P < 0,001) w czasie pierwszej wizyty. Średnie proporcje limfocytów były podobne w grupach dodatnich i ujemnych dla HHV-6 (odpowiednio 39 i 36 procent), podobnie jak proporcje neutrofilów (51 i 52 procent).
Dwoje dzieci z dodatnim wynikiem badania HHV-6 (6 procent) wymagało hospitalizacji. Wszystkie dzieci chore na HHV-6 wyzdrowiały w ciągu 15 dni od wizyty w oddziale ratunkowym. Choroba trwała średnio 4 dni (zakres od do 15). Gorączka trwała średnio 4 dni (zakres od do 8).
Badania serologiczne
Tabela 3. Tabela 3. Miana przeciwciał IgG na HHV-6 u dzieci w wieku dwóch lat lub młodszych obserwowano w oddziale ratunkowym na ostrą chorobę gorączkową. Geometryczne średnie miano przeciwciała IgG względem HHV-6 w próbkach surowicy pobranych od dzieci z wiremią HHV-6 w czasie pierwszej wizyty wyniosło 3,2 log2 (Tabela 3). Osiemdziesiąt dwa procent miało miano wynoszące 3,32 log2 lub mniej. Dla porównania, dzieci z chorobami przebiegającymi z gorączką nie wywołanymi przez HHV-6 miały znacznie wyższe średnie geometryczne miana, a tylko 21 procent miało miana 3,32 log2 lub mniej
[więcej w: halitoza wikipedia, parafia jaroszów, parafia żyraków ]