The Diabetes in Pregnancy Dilemma: Leading Change with Proven Solutions

Ciąża wiąże się z poważnymi problemami związanymi z powikłaniami, twierdzą autorzy Diabety ciążowej ciąży , dobrze rozwinięty, wyczerpujący i jasno napisany wkład w literaturę oraz niezbędny punkt odniesienia dla klinicystów, którzy opiekują się kobietami w ciąży lub którzy są kwestionowani. przez problem cukrzycy w ciąży. Książka stanowi doskonałą podstawę dla historii, przyczyn, epidemiologii, farmakologii, patogenezy i etycznych implikacji cukrzycy w ciąży. Oferuje również oparte na dowodach zalecenia dotyczące opieki klinicznej nad kobietami chorymi na cukrzycę w czasie ciąży, zapewniając w ten sposób złożony zasób dla tej dziedziny. Książka zajmuje się wszystkimi znanymi postaciami cukrzycy, ich konkretnymi metodami opartymi na dowodach oraz ciągłymi kontrowersjami związanymi z każdą podkategorią tej choroby. Przedstawiono również czytelną ocenę natury cukrzycy w ciąży oraz zalecenia dotyczące postępowania w przypadku choroby, aby ciąża zakończyła się sukcesem. Forma książki i jej przejrzysta prezentacja złożonej wiedzy mogą również pochwalić klinicystów zainteresowanych przewodnikiem po kluczowych czynnikach w zarządzaniu tym problemem. Książka zwraca uwagę na potrzebę multidyscyplinarnego podejścia do opieki nad kobietą w ciąży z cukrzycą, która również odnosi się do jej lęków.
Redaktor książki, Oded Langer, jest znanym na całym świecie w tej dziedzinie i pionierem stosowania doustnych środków hipoglikemicznych w ciąży. Dwie przydatne funkcje, które dodał do każdego rozdziału, to wprowadzająca lista kluczowych punktów i podsumowania końcowego. Godnym uwagi włączeniem – i niezbędnym do skutecznego leczenia cukrzycy w czasie ciąży – są informacje na temat interwencji behawioralnych; ich mocne strony i ograniczenia w przypadku stosowania u pacjentów z cukrzycą typu 1, cukrzycą ciążową i cukrzycą typu 2 są skutecznie rozwiązane. Langer podkreśla potrzebę podejścia, które obejmuje terapię żywieniową, regularne ćwiczenia fizyczne i kontrolę wagi (omawia się również problem otyłości). Zalecane jest również zindywidualizowane podejście, które podkreśla znaczenie sytuacji społecznej pacjenta. Podejścia te są dobrze udokumentowane w literaturze medycznej. Ta książka, w przeciwieństwie do większości odniesień na ten temat, opowiada się za mieszaną metodą opieki.
Uczestnicy wyjaśniają złożoność opieki nad kobietami z cukrzycą w ciąży, gdy chorobie towarzyszy zaburzenie nadciśnienia tętniczego lub przewlekłe nadciśnienie. Omawiają także potrzebę stałego dostępu do modyfikacji opieki i stylu życia, a także znaczenie edukacji pacjenta i poradnictwa przedporozumieniowego. Różnice w zdrowiu wśród subpopulacji kobiet – ważny czynnik, biorąc pod uwagę, że czarne kobiety amerykańskie mają zwiększone ryzyko zarówno cukrzycy, jak i nadciśnienia podczas ciąży – są również poruszane.
Langer zapewnia kompleksowe podejście do leczenia cukrzycy w czasie ciąży oraz porady oparte na dowodach w zakresie radzenia sobie z powikłaniami. Przedstawione w prosty sposób, informacje są dość dalekosiężne; książka posłuży również za punkt odniesienia dla praktykujących lekarzy, podstawowych i translacyjnych naukowców oraz nauczycieli medycznych.
Martha A. Hargraves, Ph.D., MPH
University of Texas Medical Branch, Galveston, TX 77555
[email protected] edu
[podobne: oddział psychiatryczny wrocław, chorobom czy chorobą, mineralne kosmetyki ]