Wstrząs ad 6

Wytyczne te odzwierciedlają opinie ekspertów w przypadku braku danych i nie ma zgody co do tego, który zestaw wytycznych lub system ocen jest najbardziej odpowiedni. Zalecenia Amerykańskiej Akademii Neurologii (Tabela 3) są w trakcie przeglądu, ale zapewniają jedno podejście do podejmowania decyzji na marginesie. Podsumowanie i zalecenia
Pacjent z winietą miał wstrząśnienie mózgu powikłane napadem padaczkowym, ale miał normalne badanie neurologiczne. Ponieważ miała ponad 60 lat i miała siniaki na twarzy i skórze głowy, a także przedłużoną amnezję wsteczną, rozsądne byłoby uzyskanie czaszkowego TK, zgodnie z zasadami Nowego Orleanu i Kanady. Z normalnym badaniem i skanem może być bezpiecznie odprowadzona do opieki zaufanej osoby, która otrzymała pisemne instrukcje, aby kilkakrotnie sprawdzić pacjenta w ciągu najbliższych 24 godzin i powrócić, jeśli senność, wymioty, dezorientacja, osłabienie lub pojawia się ból głowy. Nie ma wskazań do stosowania przeciwdrgawkowego, ale można podać nienarotyczne środki przeciwbólowe. Powszechne następstwa wstrząsu mózgu należy poddać przeglądowi z pacjentem, w tym możliwość wystąpienia bólu głowy, zawrotów głowy i niewielkiej trudności z koncentracją przez kilka dni lub tygodni. Odpowiedni może być czasowy urlop z pracy lub zmiana na mniej podatkową, a w przypadku spraw sądowych należy zachęcać do szybkiej restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. W przypadku braku kontrolowanych badań kontrolujących leczenie pooperacyjne uzasadnione jest leczenie uporczywych bólów głowy i zawrotów głowy przy pomocy leków i niefarmakologicznych strategii powszechnie stosowanych w przypadku tych objawów. Jeśli upośledzona koncentracja utrzymuje się przez kilka tygodni, należy rozważyć testy neuropsychologiczne, aby dokumentować i monitorować deficyt.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Z Departamentu Neurologii, Caritas St. Elizabeth s Medical Center i Tufts University School of Medicine w Bostonie.
Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Roppera z Departamentu Neurologii w Caritas St. Elizabeth s Medical Center, 736 Cambridge St., Boston, MA 02135.
[patrz też: ciekawostki o zdrowiu, terapia poznawczo behawioralna warszawa, chorobom czy chorobą ]
[hasła pokrewne: parafia nienaszów, parafia wierzchosławice, parafia krzczonów ]