Zastawkowa choroba serca i stosowanie agonistów dopaminy w chorobie Parkinsona ad

Nieprawidłowości te są również bardzo podobne do walwulopatii związanych z rakowiakami.10-13 Zaproponowano, że uszkodzenie zastawkowe wywołane przez te czynniki może być mediowane przez układ serotoninergiczny. Wykazano, że wszystkie zaangażowane leki mają wysokie powinowactwo i są pełnymi lub częściowymi agonistami podtypu 5-HT2B receptora serotoninowego (5-hydroksytryptaminy [5-HT]), który ulega ekspresji w zastawkach serca i jest znany pośredniczyć w mitogenezie.14,15 Proliferacja fibroblastów może zatem wystąpić w tkance zastawki, gdy receptor 5-HT2B jest stymulowany.
Aby ocenić częstość występowania choroby zastawkowej u pacjentów leczonych agonistami dopaminy pobranymi z sporyszu, wykonaliśmy echokardiografię w dużej reprezentatywnej próbce pacjentów z chorobą Parkinsona, którzy byli leczeni pergolidem, kabergoliną lub agonistami dopaminy niebędącymi sporyszem oraz w grupie osób kontrolnych bez choroby Parkinsona. Oceniliśmy stopień niedomykalności zastawek mitralnych, aortalnych i trójdzielnych, a także stopień deformacji aparatu zastawki mitralnej.
Przedmioty
Zrekrutowaliśmy wygodną próbkę pacjentów z dużej grupy pacjentów uczestniczących w ambulatoryjnym leczeniu Parkinson Institute w naszym szpitalu w Mediolanie. Wszyscy pacjenci, którzy byli widziani kolejno po wizycie w biurze od stycznia do czerwca 2005 r. I którzy spełnili kryteria kwalifikowalności zostali poproszeni o wzięcie udziału. Badanie zostało zatwierdzone przez naszą szpitalną komisję etyczną; każdy pacjent i osoba kontrolująca wyrazili na piśmie świadomą zgodę.
Pacjentów podzielono na trzy grupy. W grupie pergolidu byli pacjenci przyjmujący pergolid przez co najmniej 12 miesięcy i nigdy nie byli leczeni kabergoliną lub agonistami dopaminy niebędącymi pochodnymi sporyszu. Grupa kabergolinowa składała się z pacjentów, którzy przyjmowali kabergolinę przez co najmniej 12 miesięcy i nigdy nie byli leczeni pergolidem lub agonistami dopaminy niebędącymi sporyszem. Pacjenci z grupy nie sporyszowej przyjmowali agonistów dopaminy (pramipeksol lub ropinirol) nieporfotom przez co najmniej 12 miesięcy i nigdy nie byli leczeni agonistami pochodzącymi z sporyszu.
Kryterium wykluczenia klinicznego stanowiła historia nieprawidłowości zastawek serca i wcześniejsze stosowanie leków anorektycznych lub innych pochodnych sporyszu. Kryterium wykluczenia echokardiograficznego było zwapnienie zastawki, niedomykalność zastawki związana z pierścieniowym rozszerzeniem lub nadmierny ruch płatka powieki oraz niedomykalność mitralna związana z nieprawidłowościami ruchów lewej komory lub rozstrzeniami lewej komory.
Osoby kontrolne rekrutowano spośród krewnych pacjentów lub znajomych personelu medycznego lub wybrano z grupy pacjentów skierowanych do naszego laboratorium echokardiograficznego z nadciśnieniem tętniczym lub do oceny sprawności fizycznej przed udziałem w sporcie. Żaden z pacjentów kontrolnych nie chorował na chorobę Parkinsona ani nigdy nie był leczony agonistami dopaminy lub lekami przeciwreumatycznymi. Kryteria wykluczenia były takie same jak w przypadku pacjentów z chorobą Parkinsona. Osoby kontrolne i pacjenci byli dobrani pod względem płci i wieku (jeden kontrolny osobnik na każdych dwóch pacjentów dla każdej płci, wiek wszystkich osób kontrolnych był w ciągu 5 lat od średniego wieku grupy pacjentów)
[więcej w: enel med rejestracja online, rajeckie teplice baseny, półpasiec czy jest zaraźliwy ]
[patrz też: jak wytępić wszy, akashanet, nfz opole sanatoria lista oczekujących ]