Zastawkowa choroba serca i stosowanie agonistów dopaminy w chorobie Parkinsona cd

Pacjenci z nadciśnieniem tętniczym byli rekrutowani do odtworzenia w grupie kontrolnej tej samej częstotliwości nadciśnienia, co w całej grupie pacjentów. Echokardiografia
Wszyscy zapisani pacjenci i osoby kontrolne przeszli kompletne badanie echokardiograficzne przezklatkowe. Wszystkie echokardiogramy zostały wykonane przy użyciu tego samego sprzętu (Acuson Sequoia, Siemens) przez dwóch doświadczonych echokardiografów, którzy nie byli świadomi stanu leczenia pacjentów; pacjenci i lekarze zostali poinstruowani, aby nie rozmawiać o historii leczenia pacjentów. Szczególną uwagę poświęcono badaniom morfologicznym zastawek mitralnych, aortalnych i trójdzielnych. Dane echokardiograficzne i dopplerowskie dla pacjentów i osób kontrolnych były przechowywane na dyskach optycznych do analizy off-line i były interpretowane niezależnie i w zaślepiony sposób przez dwóch ultrasonografów.
Wszystkie półilościowe i ilościowe pomiary do oceny ilościowej niedomykalności zastawkowej zostały wykonane zgodnie z zaleceniami Amerykańskiego Towarzystwa Echokardiograficznego. 16 Nieprawidłowo określono niedomykalność zastawki i określono ją w następujący sposób: nieobecny, 0; trace, 1; łagodny, 2; umiarkowany, 3; surowe, 4. Jeżeli jeden z dwóch czytelników różnił się od drugiego o jedną ocenę, przyznano wyższą ocenę; w naszym badaniu nie stwierdzono różnic w ocenach większych niż jeden stopień. Aby ocenić globalne ryzyko choroby niedomykalności zastawki, wykorzystano również złożony system punktacji, uzyskany na podstawie sumy wyników oceny mitralnej, aortalnej i trójdzielnej (zakres wartości wyniku złożonego, od 0 do 12, wyższe wyniki wskazują na cięższą chorobę). Stwierdzono, że nieprawidłowe zagęszczenie płatka lub zgrubienie jest obecne, gdy grubość, miejscowa lub rozpowszechniona, była większa niż 5 mm.
Ryc. 1. Rycina 1. Tentingowy obszar mitralny. Obszar namiaru mitralnego (kropkowany trójkąt) jest wyświetlany z przymostkowego widoku w osi długiej na systolu końcowym. Dwugłowa strzałka pokazuje korzeń aorty (AR). AL oznacza przednią ulotkę mitralną, zastawkę aortalną AV, przegrodę międzykomorową IVS, tylną ścianę PW, lewe przedsionek LA, lewą komorę lewej komory, aparat zastawki mitralnej MVA, tylną płatek zastawki mitralnej PL i prawą komorę prawej komory.
Aby stworzyć wskaźnik ilościowy dla usztywnienia listków i wierzchołkowego przemieszczenia układu płatkowego z płatka zastawki mitralnej, zmierzyliśmy obszar objęcia zastawki mitralnej, jak opisano wcześniej w badaniu wpływu zastawkowych pergolidu 3; pomiar ten został wykorzystany głównie do oceny niedomykalności mitralnej w chorobie niedokrwiennej serca17, 18 Obszar obszywania mitralnego uzyskano z przymostkowego widoku w osi długiej i zmierzono jako obszar zamknięty między płaszczyzną pierścieniową a płatkami zastawki mitralnej na końcu. skurcz (ryc. 1). Usztywnienie płatków i ich przemieszczenie w kierunku wierzchołka powoduje zwiększenie tego obszaru i powoduje niepełną asymetrię płatków oraz niedomykalność zastawki.
Aby wyprowadzić skurczowe ciśnienie tętnicy płucnej, obliczyliśmy gradient ciśnienia zastawki trójdzielnej z prędkości strumienia zwrotnego trójdzielnego. Następnie zwiększono gradient o 5 mm Hg, jeśli średnica żyły głównej dolnej była mniejsza niż 10 mm przy całkowitym zapadnięciu się układu oddechowego, o 15 mm Hg, jeśli średnica żyły głównej dolnej była większa niż 20 mm bez zmian oddechowych, oraz 10 mm Hg w przypadkach pośrednich.19
Analiza statystyczna
Wartości podano jako średnie . SD
[przypisy: oddział psychiatryczny wrocław, lek bez recepty na hemoroidy, ośrodek dla osób uzależnionych ]