Zastawkowa choroba serca i stosowanie agonistów dopaminy w chorobie Parkinsona czesc 4

Testowaliśmy różnice między grupami pacjentów i kontrolą zmiennych ciągłych z niesparowanym testem t Studenta lub testem Manna-Whitneya zgodnie z charakterystyką dystrybucji danych. Testowaliśmy różnice dla zmiennych kategorycznych za pomocą testu chi-kwadrat; użyliśmy testu chi-kwadrat dla trendu, aby ocenić liniowy trend dla wzrastającego stopnia niedomykalności zastawki. Względne ryzyko umiarkowanej lub ciężkiej niedomykalności zastawki mitralnej, aortalnej i trójdzielnej obliczono dla grupy pergolidu i kabergoliny w porównaniu z grupą kontrolną. Przeanalizowaliśmy zależność między stopniem niedomykalności a obszarem namiotu mitralnego, stosując analizę wariancji; zastosowaliśmy liniowe kontrasty do oceny zmian wartości średnich wraz ze wzrostem stopnia niedomykalności mitralnej. Zastosowaliśmy analizę regresji, aby ocenić związek między dawką skumulowaną a wynikiem złożonym. Analizę statystyczną przeprowadzono za pomocą oprogramowania SPSS. W przypadku wszystkich analiz uznano wartość P <0,05 za wskazującą istotność statystyczną.
Badana populacja
Podczas rekrutacji przeszukaliśmy 180 pacjentów, dla których przegląd ich zapisów wykazał, że spełnili wymóg konsekwentnego stosowania jednego leku na chorobę Parkinsona. Pięć osób zostało wykluczonych z powodu wad zastawek serca poprzedzających leczenie choroby Parkinsona i 175 spełniało kryteria kwalifikacyjne. Spośród nich 4 nie otrzymały nominacji w laboratorium echokardiograficznym; pozostałych 171 pacjentów miało badanie echokardiograficzne. Szesnastu zostało wyłączonych z analizy na podstawie kryteriów echokardiograficznych – pięć dla zwapniałych zastawek, pięć dla słabej jakości obrazu ultrasonogramów, cztery dla nieprawidłowych ruchów lewej komory i dwa dla wypadania płatka zastawki mitralnej.
W grupie kontrolnej badano 98 osób: 49 pacjentów dobrowolnie rekrutowano spośród krewnych pacjentów lub znajomych personelu medycznego, a pozostałych pacjentów wybrano z serii osób skierowanych do naszego laboratorium echokardiograficznego z nadciśnieniem tętniczym (29). osób) lub do oceny sprawności fizycznej przed uprawianiem sportu (20) na podstawie wyżej wymienionych dopasowanych wymagań. Nie uwzględniono dwóch osobników z powodu nieprawidłowości w obrębie zastawek serca; 96 spełniało kryteria kwalifikacyjne i przeszło echokardiografię. Sześcioro osób z grupy kontrolnej zostało wykluczonych z analizy ze względu na złą jakość obrazu (3 pacjentów), wypadnięcie płatka zastawki mitralnej (2) lub rozszerzenie rdzenia aorty (1).
Funkcje kliniczne
Tabela 1. Tabela 1. Główne cechy kliniczne pacjentów. Główne cechy demograficzne i kliniczne 155 pacjentów i 90 osób kontrolnych włączonych do analizy zestawiono w Tabeli 1. Pacjenci z grupy kabergolinowej byli nieco młodsi niż pacjenci z grupy pergolidu (P = 0,008); żadna z grup pacjentów znacząco nie różniła się od grupy kontrolnej pod względem wieku. Wśród pacjentów i osób kontrolnych dominowali mężczyźni, chociaż nie było istotnych różnic między odsetkiem mężczyzn i kobiet. Częstość występowania nadciśnienia, cukrzycy i choroby niedokrwiennej serca była podobna w każdej grupie pacjentów iw grupie kontrolnej
[patrz też: lek bez recepty na nerwicę, rezonans magnetyczny prywatnie cena, enel med rejestracja online ]
[podobne: parafia wolica tokarnia, parafia wiry, parafia zyrakow ]